Tokyo Disneysea

Posted: February 16, 2010 in Uncategorized

Kat Jepun ada Disneyland dan juga Disneysea. Rasanya kat tempat lain takda disneysea. Bagi aku disneysea lagi best sikit dari Disneyland sebab disneyland lebih kepada kanak-kanak, aku bukan kanak-kanak, aku Baapak budak. Kalau tak pergi lagi Disneyland atau Disneysea rasa macam tak lengkap hidup di Jepun, tapi bila dah pergi boleh lah diibaratkan seperti melepaskan kentut di tangga, orang belakang yang syiok. Sekali masuk lebih kurang 5000yen(rm180+). so kalau masuk kedua-duanya jadilah lebih kurang rm360. Bagi aku, masuk sekali pun dah cukup, sekadar jamu mata, tangkap gambar sikit letak peace di pipi, main-main skit pastu blah.

Aku pergi kedua-dua tempat ni masa aku tahun 4 kolej dulu. tahun 2007 kalau tak silap. time tu Alan,Ayam,Boshi,Idris dengan Sobri yang ajak. Ditekankan di sini bahawa ayam itu bukanlah ayam serama mahupun bapak ayam jual anak ayam tepi jalan.

Hari pertama pergi Disneysea, hari kedua pergi disneyland. Kalau pembaca-pembaca sekalian pergi time cuti, nak-nak lagi time summer break, bawa lah kain buruk untuk lap ketiak masing-masing kerana dikhuatiri masa menunggu untuk satu-satu permainan adalah sangat lama. Summer kat sini pulak panas makngah oi. Tapi oleh kerana kami pergi bersama Sobri, kain buruk tadi kami gunakan untuk lap muka ja sebab dia sembang habis tersembur air liur kat muka kami.Oh ya, kami pergi masa nak masuk musim luruh, so sejuk gitu-gitu la.

Dah nama pun train menuju disneysea/disneyland, haruslah ada tingkap muka mickey mouse, takkan muka Kak Timah kot kan, tak glemer la. Perkenalkan dari kiri, Idris, Sobri, Zul, dan Ayam.

Ini bukan kawan Azizol. Mereka ni buat persembahan tepi jalan. Konon-kononnya chef la, buat persembahan guna periuk belanga senduk suma. Ntah dari dapur mana depa rembat. Kami ni saja ja layan, kalau kami tak layan shiapa lagi nak layan.

Tempat ni antara port wajib untuk ambil bergambar kalau sampai Disneysea, kalau tak ambil lagi tu, sila pergi lagi sekali.

Ini pulak bandar Arab kot. Disneysea ni memang luas, kalah keluasan satu Pendang. hehe

Eh ini ko kawasan Arab.

Kalau rasa diri tak cukup comel untuk masuk tempat-tempat macam ni, belilah telinga mickey mouse tu. Model: Idris

Ahh aku tak suka patung ni. Berlagak sombong macam Alan Mat berlagak. ada ka patut bila kami nak bergambar dengan dia, dia boleh buat tangan halau kami. Nak ja aku sepak telor dia bagi senak kat situ jugak. Dengan perempuan bukan main lagi.

Last-last setelah dipujuk-pujuk oleh Sobri yang ayat manis, dia akur untuk bergambar dengan kami. Dahla muka bengis, bajet hensem pulak. Aku pun tak pasti kenapa kami nak sangat bergambar dengan orang tua ni.

Okey, sudah petang.

Ni namanya tower of apa ntah. Aku namakan sebagai tower of hantu. dalam tu ada lift, kita naik lift tu pastu lift tu jatuh menjunam kebabom. Bagi aku tak takut sangat pun, suam-suam kuku ja (berlagak)

Dah nama pun Disneysea, kena ada kapal.

Kalau tangkap gambar raya dengan family kat sini pun best.

Dah malam tak reti-reti nak balik lagi.

Dekat pintu keluar. Blah balik jalan mengengkang kepenatan.

Nanti setori pasal Disneyland pulak.

Comments
  1. alanbest says:

    gambar yg suma ada ngan ahli sihir aladin tu, suma muka gembira sengih kecuali sorang.. ha tu la dia tak lain tak bukan, the one and only matblagak kita.. amiq bulu..

  2. amir5656 says:

    mat blagak,takyah la dok sebar2 lagi virus geli ang tu..dah lama pun berkubur kat sini.haha

Leave a comment